Àrea d'identificació
Codi de referència
Títol
Data(es)
- 1900-2006 (Creació)
Nivell de descripció
Subfons
Volum i suport
250 metres lineals
Suport: Paper, fotogràfic
Compacte: D6 105 caixes (Passen a D8 18/01/2012 )
Compacte: D7 033 caixes
Àrea de context
Nom del productor
Història biogràfica
Institució arxivística
Història arxivística
A finals de setembre del 2007 els arxivers municipals varen recollir tota la documentació existent a les instal·lacions de la Tenería Moderna Franco-Española. Després d’un conveni amb els darrers propietaris es va poder realitzar una actuació d’urgència sobre el fons existent.
Amb tot, el fons ha estat dividit. Una part indeterminada de la documentació de 1897 a 1980 va ser separada del fons original i integrada a l’Arxiu Històric de les CCOO de Catalunya. Malgrat no existir en línia cap instrument de descripció sobre aquest fons ha estat consultat en el llibre coordinat per Ysás que apareix a la bibliografia i en el qual es constata la presència documental a aquest arxiu. És probable que s’enduguessin la sèrie correspondència, algunes fitxes de treballadors, fotografies, propaganda, els llibres de comptes antics i altre documentació de caràcter social, polític i cultural de la Tenería Franco-Española. L’11 de febrer de 2009 se signa el conveni de donació per l’alcalde Josep Monràs i Galindo i l’administrador únic de l’empresa Teneria Moderna, SAL, José Miguel Pérez Menéndez.
Origen de l'ingrés o de la transferència
Donació
2007.- Recollida de la documentació i emmagatzematge a l’edifici municipal de l’av. Jaume I 32, 3r.
2006.- Dipòsit a l’Arxiu de les fotografies.
2006.- Dipòsit a l’Arxiu dels llibres d’actes.
2006.- Dipòsit a l’Arxiu de dos planeres verticals amb plànols.
2009.- Classificació, descripció i instal·lació a l’Arxiu de la documentació de personal.
2020.- Neteja, inventari i dipòsit a l’Arxiu d’una gran part de les escriptures (1890-2004).
Àrea de contingut i estructura
Abast i contingut
Documentació del conjunt:
• Àlbums de fotografies vida i esdeveniments de la Teneria
• Quadres amb fotografies aèries i vistes de la Teneria.
• Quadres de mapes i pòsters
• Plànols de disseny de peces i maquinària
• Documentació econòmica
• Documentació de personal
• Correspondència
• Llibres d’actes dels òrgans de l’empresa
Valoració, destrucció i programació
2018.- Revisió de l’inventari i avaluació per lots de la documentació econòmica amb el suport de l’arxiver Ramon Muntades de l’empresa DINSER. Eliminació de gran part dels extractes bancaris.
Ingressos
Sistema d'organització
Després de l’ingrés, es dóna prioritat al tractament de la documentació de personal i es cerquen recursos externs per fer-ho (arxiver Joan Xavier, Oficina de Patrimoni Cultural).
Es classifica en:
- Expedients de personal
- Expedients d’infermeria
- Fitxes personals
- Serveis Mèdics
- Serveis Laborals
Es descriu en una base de dades Access 091130TMFE.
Vegeu les fitxes descriptives particulars de cada sèrie annexes.
Àrea de condicions d'accés i ús
Condicions d'accés
Condicions de reproducció
Idioma del material
- català
- espanyol d'Espanya
- francès
Escriptura dels documents
Nota sobre les llengües i escriptures
Característiques físiques i requeriments tècnics
Instruments de descripció
Base de dades
Full de càlcul Excel amb els llistats de les fitxes del personal
Documents Word amb diferents inventaris
Àrea de documentació relacionada
Existència i localització dels originals
Existència i localització de reproduccions
Unitats de descripció relacionades
Àrea de notes
Identificador(s) altenatiu
Punts d'accés
Punts d'accés per matèria
Punts d'accés per lloc
Punts d'accés per autoritat
Punts d'accés de gènere
Àrea de control de la descripció
Identificador de la descripció
Identificador de la institució
Regles o convencions
NODAC- Manual d'estil
Estat d'elaboració
Esborrany
Nivell de detall
Parcial
Dates de creació revisió eliminació
Idioma(es)
Escriptura(es)
Fonts
Nota de l'arxiver
Joan Xavier
Dolors Gonzalez